12 FEJEZET
2005.07.01. 14:03
AZ INDIGÓ GYERMEKEK
ÉS AZ ASZTROLÓGIA
^yiLintazt a Harmadik fejezetben már említettem, az is
segíthet visszaemlékeznünk Életfeladatunk bizonyos részeire,
ha szemügyre vesszük az asztrológiai jegyünket. Bár
túlzott leegyszerűsítés, ha csak a születési jegyünkre (a napjegyünkre)
koncentrálunk, ez az alapvető elem mégis nyújthat
némi támpontot számunkra.
Ha megvizsgálod, mit tár fel indigó gyermeked napjegye,
az abban is segíthet, hogy jobban megértsd őt. Michele
Avanti asztrológus már hosszú évek óta készít horoszkópokat
gyermekek és felnőtt családtagjaik számára egyaránt.
Ebben a fejezetben ő ad nekünk tanácsokat arra nézvést,
hogyan tudunk a legjobban együtt dolgozni, beszélni és játszani
indigó gyermekeinkkel. Természetesen, ha még jobban
meg akarod ismerni indigó gyermekeidet, lehet, hogy a
teljes horoszkópjukat el akarod majd készíttetni. Ha elkészítteted
gyermeked teljes horoszkópját, megismerheted a
személyiségét, viselkedését és Életfeladatát befolyásoló különböző
bolygóállásokat.
220 TIZENKETTEDIK FEJEZET
Bevezetés az asztrológiába
Az emberiség több mint négyezer éve tanulmányozza a
csillagokat. Az ősi feljegyzések szerint a babilóniaiak különböző
mintákat kerestek a csillagokban, hogy felfedezzék a
köztük és a különböző világi események között fennálló
kapcsolatokat. Ezeket a geometriai mintákat később
Ptolemaiosz, korának jelentős csillagásza és asztrológusa
után ptolemaioszi mintáknak nevezték el.
Mivel az asztrológusok megfigyelték a bolygókat különböző
konstellációikban, észrevették hogy minden egyes
konstelláció egyedi hatást gyakorol az adott bolygóra. így
nem csak az egyes bolygók, hanem az adott konstellációk
hatásait, és az általuk kiadott geometriai minták jelentéseit
is elkezdték megérteni. (Ezeket a mintákat nevezik a mai
asztrológusok „fényszögeknek".)
A huszadik században eljutottunk a rezonancia megértéséig.
A rezonancia nem más, mint egy testnek egy másik
testre adott, hangban, mágnesességben, elektromágnesességben,
mikrohullámokban és más, hasonló jelenségekben
megnyilvánuló válasza. A huszadik század előtt a rezonáns
reakció nyomán létrejövő történéseket nem értették meg, és
varázslatnak tartották azokat.
Hiszek abban, hogy a huszonegyedik század során a rezonancia
igazolni fogja az asztrológiai tanulmányokat és
azok alkalmazásait, és így azt többé már nem fogják varázslatnak
vagy úgynevezett pszeudo-tudománynak tekinteni.
Meg fogjuk tanulni, hogy a naprendszerünkben lévő összes
test rajta hagyja elektromágneses lenyomatát az élőlények
DNS-én az újszülöttek (azaz valójában bármilyen földi teremtmény)
első lélegzetvételének pillanatában. Tehát
ahogy ezek az égitestek keresztülhaladnak az űrön es elhelyezik
geometrikus mintázatuk lenyomatát a személyes
DNS-en, az egyfajta rezonáns választ vált ki belőlünk. Hiszek
abban, hogy ez az asztrológia működésének lényege!
AZ INDIGÓ GYERMEKEK ÉS AZ ASZTROLÓGI, IA 221
Az indigó gyermekek szüleinek:
Ha már a kezdetektől fogva megérted gyermeked természetét,
az roppant hasznosnak bizonyul majd számodra, és
az asztrológia pontosan ehhez nyújt óriási segítséget. Segítségével
már gyermekeink születésének percétől szert tehetünk
olyan információkra, melyek birtokában segíthetjük a
tanulásukat és a fejlődésüket.
Pusztán gyermeked és családtagjaid születési dátumának
és helyének ismeretével megismerheted azokat a bolygóállásokat,
melyek segítenek megérteni alapvető természetüket.
Először vessünk egy pillantást az elemekre, és arra,
milyen kapcsolatban állnak azok indigó gyermekeiddel.
Az elemek
Az első elem a Tűz, a kreativitás eleme
A Tűz aktív, kreatív elem. A Tűz nem túl nyugodt dolog,
nemde? Folyamatosan lobog és mozog, bármikor elszabadulhat,
hogy egész háztömböket vagy hatalmas földterületeket
borítson lángba. Ha megfelelő módon (azaz fegyelmezetten)
tároljuk, meleget, fényt és főzési lehetőséget biztosít
számukra; azaz, ha helyesen irányítjuk, segíthet fenntartani
az életet.
Azok a gyerekek, akiknek a horoszkópjában túlsúlyban
van a Tűz-elem, roppant aktívak, akár még hiperaktívvá is
válhatnak. Nem szeretnek egy helyben üldögélni, jobban
kedveleik, ha a figyelem központjában állnak. Nagyon kreatívak
és drámaiak, gyakran kerülnek ihletett állapotba. Az
ilyen gyerekeknek arra van szükségük, hogy folyamatosan
cselekedjenek. A legjobban úgy dolgozhatunk velük, ha
olyan dolgokat adunk nekik, melyek aktív, ihletett és kreatív
állapotban tartják őket, mivel ezek kielégítik alapvető
természetüket.
•)•>-> \kl 1 II DIK I I ]1 71 T
Ha eg\ Tuz-jegv u g\ eimeknek sokáig kell csendben eg^s
heh ben ulme az látszólag semmi haszonnal nem kecsegeteto,
onási kihívást jelent számara Mindazonáltal, ha erre
\an szükség, ad) nekik \alami kieatív munkát, ami kihívást
jelent adott tudatossági szintjük számára, ig\ képesek lesznek
együttműködni v eled
A Tuz-jegyek a Kos, az Otoszlan es a Nyilas
A második elem a Föld, a fizikai anyag eleme
A Fold roppant stabil és állhatatos Ha az ember ránéz
egy földkupacra, vagy akár egy hegyre, semmiféle akti\ itást
nem lát Inkább valami nyugodt és biztos dolgot lát, mely
elég erős ahhoz, hogy képes legyen életben tartani bizonyos
dolgokat Emberi erőfeszítések révén, gondozott formában
a fold gyönyörűvé és táplálóvá válhat - elég, ha csak a parkokra
és a kertekre gondolunk Ha bevetik, öntözik és elég
időt adnak neki, a Fold élelmet biztosít számunkra Ha
túl sok magot vetnek el bele, némelyikük nem fog kihajtani
- az erősebbek megfojtják a gyengéket Ha túlontozik, a
magok elpusztulnak, mert a fold sárossá válik, és nem lesz
képes megtartani a növények gyökereit Ha túl kevés vizet
kap, kiszárad, megkeményedik és töredezetté válik, és nem
lesz képes életet adni a növényeknek Ha nem kap elég időt,
a növények nem érnek meg, nem borulnak virágba, és nem
hoznak gyümölcsöt
Ez a leírás sok tekintetben jellemző a Fold-jegyu emberekre
is Ok általában nem mozognak túl gyorsan, mélyen
gondolkodnak, és biztonságérzetre van szükségük Szeretik,
ha megvannak a saját dolgaik, mivel a birtoklás biztonságérzettel
toki el okét Hűségesek és megbízhatóak, természetükkel
ellenkezik az, hogy csak úgy hirtelen felpattanjanak
és útra keljenek Ahogy magába a íoldbe, az ilyen embcitKbe
is elültethetünk bízom os ideákat vag} utasításokat, melyeket
aztán szeretettel és bátorítással kell táplálnunk Aztán
hátra kell lépnünk, és időt kell adnunk nekik a no\ ekedésre
Ha túl sok ötletet \ agy utasítást plántálunk beléjük, az
VZ INDIGÓ GM RMI ki k I b W Kb7 I ROí OGI \ 221
túlterheli okét, es semmi jo nem származik a dologból Ha
tul sok gondoskodást kapnak, fuggo\ é \ álnak, es nem eresztenek
gv okeret hogv megallhassanak a saját lábukon Ha
tul kev es gondoskodást kapnak, megkérném ednek es élettelenné
\ álnak íh énkor több fig\ elemre (tragv ára) és szeretetre
(\íz) \an szükségük, hogv felpuhuljanak es -visszatérjen
beléjük az élet \ Fold-jegvu embereknek időre \an
szükségük ahhoz, hogv jol elvégezzenek egv feladatot Kitartóak,
akar maga a fold, és csak nag) on ritkán adják fel a
dolgokat
\z olyan gyermekeknek, akiknek a horoszkópjában a
Fold a meghatározó elem, bizonyos korlátokra van szükségük,
hogy érezzék, hogy szeretik okét és biztonságban
\ annak Nem szabad kényszeríteni okét, inkább vezetni
kell okét, nem szabad hirtelen elszakítani okét a gv okereíktol,
mindig elegendő időt kell adnunk nekik, hogy alkalmazkodjanak
az új helyzethez, és ha hirtelen változásoknak
vannak kitéve, lehetőséget kell adnunk számukra,
hog} fizikai formában fejezzék ki önmagukat Ilyenkor
hasznos lehet számukra, ha táncolnak, ugrókoteleznek,
labdáznak, agyagoznak vagy futnak egyet a kutyával A feg}
elem számukra a szeretet jele szükségük van rá, hogy
biztonságban érezzék magukat Állíts fel szabályokat a
számukra, és ha kérik, magyarázd el nekik, miért hoztad
azokat Ha új ideákkal vagy nehéz feladatokkal kerülnek
szembe, adj nekik elegendő időt és bátorítást, hogy képesek
legyenek feldolgozni azokat
A Fold-jegyek a Bika, a Sziíz és a Bak
A harmadik elem a Levegő, a mentális tevékenységek
eleme
A levegő íoppant változékony elem hőmérséklete a hidegtől
a foiróig váltakozhat, képes mozogni és még alakot is
\ álthat, lehet gáz és pára is Lehet tiszta vagy kódos Nehéz
foglyul ejteni vagy megragadni Szinte soha nem állandó,
224 TIZENKETTEDIK FEJEZET
néha azonban csendes és nyugodt. Máskor viszont telve van
elektromossággal, vagy rémisztő villámok hasítják ketté.
Az emberek nem képesek kommunikálni a lélegzet ereje,
azaz a levegő nélkül. A levegő hordozza az énekes hangját, a
levegő suttog a színpadokon. Levegő nélkül nem élhetnénk,
nem gondolkodhatnánk, nem kommunikálhatnánk egymással.
A levegő szállítja szívünknek az oxigént, az adja meg
számunkra az élet jelét a születéskor. A levegőben lévő oxigén
táplálja agyunkat, az tesz minket képessé a gondolkodásra
és a megértésre.
Az elsősorban Levegő-jegyű gyermekek gondolkodó lények.
Beszédesek, tele vannak ötletekkel és kreatív, gondolkodásra
késztető energiával. Megnyilvánulhatnak suttogva,
vagy hangos, váratlan, drámai módon is. Csak ritkán maradnak
csendben huzamosabb ideig. Meg akarják érteni
amit mondanak nekik, és nem feltétlenül reagálnak jól arra,
ha megmondják nekik, hogyan tegyék a dolgukat. A Földjegyű
gyermekekkel szemben ők nem szeretik a szabályokat,
hacsak meg nem értik, miért van szükség rájuk, és még
ilyenkor is úgy érzik, hogy meg kell változtatniuk azokat.
Az embernek időt kell szánnia arra, hogy alaposan kifejtse
nekik minden dolog mibenlétét, miértjét és hogyanját. Adj
időt nekik arra, hogy kérdéseket tegyenek fel, aztán hagyd,
hogy hozzákezdjenek a dologhoz. Rengeteg kérdésre kell
számítanod, és lehetőséget kell adnod az ilyen gyerekeknek,
hogy megtalálják a válaszokat. Hagyd, hogy részt vegyenek
az őket megkötő szabályok és fegyelmezési módszerek kialakításában.
Ez biztosítja számukra a fejlődésükhöz szükséges
kihívásokat és önbizalmat.
A Levegő-jegyek az Ikrek, a Mérleg és a Vízöntő.
A negyedik elem a Víz, az éizelmek eleme
A Hold mozgásba hozza a hullámokat, és mivel az ember
főként vízből áll, ránk is komoly hatással van. A telihold felszínre
hozhatja az ember romantikus, okkult, érzékeny,
szenvedélyes és dühös jellemvonásait. A víz adott paramé-
AZ INDIGÓ GYERMEKEK ÉS AZ ASZTROLÓGI \ 225
terek esetén eltérő, mégis állandó módon reagál. Koncentrált
formában - például egy tenger felé igyekvő patak esetében
— a víz csendes és szelíd. Egy tárolóedényben továbbra
is csendes és nyugodt. Amikor a belső nyomás hatására előtör
a földből, drámai és gyönyörű gejzírek formájában
emelkedik a levegőbe. Ha a végső határokig kényszerítik
egy sziklás meredély fölött, vízeséssé válik: mennydörgő,
hangos és drámai formát ölt magára. Ha pedig hideg környezetbe
kerül, csendessé, fagyossá, szilárddá és mozdulatlanná
válik.
Az elsősorban Víz-jegyű gyermekek a fenti tulajdonságok
mindegyikével rendelkeznek. Roppant érzékenyek az
őket körülvevő emberek érzéseire. Biztonságos körülmények
között nyugodtak és szelídek. A belső felfordulásra
drámai módon, dühkitörésekkel reagálnak. Ha végső határaikig
kényszerítik őket, nem várt erővel törik át a korlátokat.
Végül pedig, ha olyan környezetbe kerülnek, mely híján
van a számukra szükséges melegségnek és szeretetnek,
csüggedtté válhatnak és elvonulhatnak a világ elől.
A Víz-jegyű gyermekeknek gondoskodásra és szeretetre
van szükségük. Arra kell bátorítanunk őket, hogy fejezzék
ki az érzéseiket, és bízzanak önmagukban. Mivel alapvetően
érzékelő lények, kézzel fogható tapasztalásokra van szükségük,
ezért ösztönözzük őket arra, hogy a két kezükkel hozzanak
létre dolgokat, és a testük segítségével fejezzék ki
|