1 FEJEZET
2005.07.01. 13:08
1.1. Mi az az indigó gyerek?
Mindenütt a világon megfigyelték, hogy egyre több gyerek viselkedik
feltűnően másképp, mint a többiek, és nem olyan könnyen alkalmazkodnak
az általános normához, mint a korábbi generációk. Ezeket a gyerekeket
„új gyerekeknek" vagy „az új korszak gyerekeinek" is nevezik.
Nancy Ann Tappe, amerikai színterapeuta évekkel ezelőtt megjelent
„Understanding Your Life Trough Color" című könyvében elsőként
fogalmazta meg az életszín-elméletet. Sokan átvették később fogalmait,
és sikeresen alkalmazták. Az elmélet szerint, minden embernek
van egy jellegzetes életszíne, néha kettő vagy három is. Az életszínek
olyanok, mint a színburkok, láthatóak az aurában és a színcsoportokhoz
hasonló személyiségjegyeket jeleznek. Minden színburok bizonyos
emberi tulajdonságokat hordoz, amelyek jól felismerhetőek, ha
tudjuk, hogy mire figyeljünk.
Ez a könyv az új gyerekekről szól, akiket indigó gyerekeknek is
hívnak. Az indigó gyerekek életszíne indigókék, indigó személyiségjegyek
jellemzőek rájuk és ezeket fejezi ki lényük. Alapvetően minden
gyermeknek saját életszíne van. Az életszín lehet piros, zöld, sárga és
kék, vagy két, illetve több szín kombinációja. Az indigó gyerekek személyiségjegyei
és tulajdonságai számunkra újak, szokatlanok és részben
nehézséget okoznak, a társadalom számára pedig szintén nem
könnyen elfogadhatóak. Az elmúlt években ezért nagy feladatot jelent
a szülőknek és tanároknak; hogy újragondolják ezt a kérdéskört, és
másképp bánjanak a gondjaikra bízott gyerekekkel. Az iskolákban és
az óvodákban rengeteg jele mutatkozik annak, hogy az új gyerekek valahogy
„egészen mások".
Az új korszak gyermekeinek elnevezése az indigókék életszínből
származik. Ez a szín csupán egyike az indigó gyerekek jellemzőinek,
akik mostanában érkeznek bolygónkra, de ez olyan egységesen jellemző
rájuk, hogy időközben a legtöbb amerikai terapeuta "indigó gyerekeknek"
vagy „indigóknak" nevezi őket.
Pár év múlva, ha már többet tudunk ezekről az új gyerekekről, valószínűleg
könnyebben értelmezhetjük különböző feladataikat, potenciáljukat
és tulajdonságaikat, talán különböző csoportokat is felfedezhetünk.
Az indigó gyerekek néhány általános személyiségjegye:
• Bensőleg tisztában vannak az élet igazságával.
• Magasabb elvek szerint élnek.
• Tudják, hogy egyensúlyban kell élnünk önmagunkkal és környezetünkkel.
• Gyakran egyesítik magukban a férfi és női aspektusokat (androgin
típus).
• Tudják, hogy több létezik annál, mint amit látunk.
• Hisznek benne, hogy az anyag és a fizikai élet illúziók. Tudják,
hogy az élet energiából vagy élő tudatból áll.
• Tudják, hogy a világegyetemben minden mindennel összefügg.
Idő, tér, távolság és forma számukra nem elkülönülő dolgok,
mint ahogy mi látjuk.
• Érzik, hogy minden életet tisztelni kell, integritással, szeretettel
és együttérzéssel kell kezelni.
• Jobban megértik a spirituális elképzeléseket, mint az anyaggal
kapcsolatosakat.
• Nem hagyják, hogy túlhaladott eszmék vagy hittételek korlátozzák
őket.
• Nem lehet olyasmire kényszeríteni őket, amit nem szeretnének.
• Nem fogadnak el olyan embereket vezetőjükül, aki nem ugyanolyan
etikai nézeteket vall, mint ők maguk, még szociális nyomás
esetén sem rendelődnek alá ilven embereknek.
Nem hisznek a bűn és büntetés alapú elméletekben, ezért nehéz
megbüntetni őket.
Nem akarják, hogy valamilyen típusba vagy skatulyába sorolják
be őket.
Muszáj, hogy magasabb elvek szerint élhessék az életüket, úgy
ahogy azt ők értelmezik, különben depresszívek, önpusztítóak
és félénkek lesznek.
Őszinték, nyíltak és függetlenek.
Sokszor nem egészséges a testérzetük.
Mind az öt érzékszervük nagyon jól fejlett, ezért felfokozott érzékenységük
könnyen sérülhet vagy könnyen érezhetik, hogy túl
sokat követelnek tőlük.
Nagyon érzékenyek a táplálékra; legalkalmasabbak számukra a
természetesen és organikusan termesztett élelmiszerek.
Könnyedén kommunikálnak állatokkal, növényekkel, más gyerekekkel
és a természettel.
Sokszor tapasztalhatjuk, hogy „láthatatlan" barátaikkal beszélgetnek.
Ezért gyakran túl élénk fantáziájú vagy akár „különös
pszichés állapotúként" skatulyázzák be őket.
Mivel minden dologban érzékelik az életet, sokszor nehezen
szakadnak el tőlük. Nem értékelik túl az anyagi dolgokat, de
fontos számukra a dolgok lelke.
Elképzeléseiket nehezen tudják szavakban kifejezni. A nyelv
sokszor túl korlátozott számukra.
Ők maguk nem látnak határt a játék, nevetés, kapcsolat és munka
között. Számukra az életnek ezek az aspektusai egységes tapasztalatot
alkotnak.
Rendkívül érzékenyek és könnyen elsírják magukat.
Nagyon kevés alvásra van szükségük, épp csak annyira, hogy a
fizikai test megújulhasson.
Hajlamosak rá, hogy különcök legyenek, mivel a többi gyerek
vagy környezetük csak ritkán értik meg, vagy fogadják el őket.
Jó érzékük van hozzá, hogy mi a helyes és mi nem, nincs szükségük
fegyelemre. Amit viszont igényelnek, az a világos struktúra.
Ha a szülők és tanárok nem engedik meg, hogy saját meggyőződésük
szerint cselekedjenek, hatalmas ellenállást ébreszthetnek
bennük.
Nagy bennük a tudásszomj és nem fogadnak el gyors, egyszerű
válaszokat csak azért, mert ezek a múlt hagyományos válaszai.
Muszáj, hogy ők maguk „igaznak" érezzék a válaszokat.
Csak nehezen azonosulnak azokkal a hagyományos témákkal,
amelyeket az iskolákban tanítanak. Többnyire nem tudnak kapcsolatot
felfedezni ezen témák és a spirituális élet között, amelyet
ők a dolgok mértékének tartanak.
Sokat törődnek a hátrányos helyzetű és igazságtalanul kezelt társaikkal.
Fejlett igazságérzettel rendelkeznek.
A személyiség napfényes vagy árnyékos oldala?
Az indigó vagy új gyerekek közül sokaknak nincsenek nagy karmikus
terheik. A világnak olyan régióiban születnek meg, amelyek már nyitottak
a tudatosabb életre. A legfontosabb, amit ezekkel a gyerekekkel
kapcsolatban meg kell értenünk az, hogy megfelelő segítséggel fejleszteniük
kell személyiségüket és jellemüket, mert helytelen irányítással
inkább személyiségük árnyoldalai erősödnek és fejeződnek ki. Mivel
mindkét irányban nyitva áll az út, a szülők, a tanárok és az egész világ
feladata, hogy odafigyeljenek és tudatosítsák magukban, melyik úton
szeretnénk mindannyian továbbmenni. A gyerekek a jövő, húsz év
múlva ők határozzák majd meg a világot. Ahhoz, hogy érzelmileg és
szellemileg megtapasztalják önmagukat, az indigó gyerekeknek teret
kell engednünk. Sok szabadságra van szükségük, hogy hitük szerint
cselekedhessenek, hogy megtapasztalhassák az életet. Az olyan világos,
stabil struktúra, amelyet feltétlen szeretet támogat, megadja nekik
azt a hátteret, amire sürgetően szükségük van személyiségük és jellemük
napfényes oldalának kifejlesztéséhez és kifejezéséhez.
Miben különböznek az indigó gyerekek más gyerekektől?
A eltérő személyiségjegyeken és jellemvonásokon kívül nagy különbség
van abban is, hogyan reagálnak konfliktushelyzetekben. Más gyerekektől
eltérően az indigó gyerekek nem vesznek bele érzelmileg
olyan mélyen a konfliktushelyzetekbe, és kiderült, hogy nem sérülnek
olyan könnyen érzelmileg.
A „normális" gyerekek inkább lenyelik a megaláztatásokat, elfogadják
alárendelt helyzetüket és engednek, akkor is, ha igazságtalanul
bánnak velük. Az indigó gyerekek ezzel szemben radikálisabban reagálnak:
ha leereszkedően bánnak velük, nevetségessé teszik őket, azt
többnyire totális bizalomtörésnek élik meg, amelynek súlyos következményei
lehetnek. Egy indigó gyerek mindig pontosan tudja, mikor
hazudnak neki. A hazugságnak többnyire az a következménye, hogy
visszahúzódik, és NEM bízik többé az illetőben.
Az indigó gyereket nehéz meggyőzni róla, hogy nem kaphat meg
mindent, amire csak igényt tart. Király vagy királynő, és úgy is viselkedik.
Sok, bizonyos tekintéllyel rendelkező szülő érzi ezt a nem megalapozott
büszkeséget és makacsnak, önfejűnek, nehézkesnek látja
emiatt a gyermeket.
Ha azonban helyesen értelmezzük ezt, és megértéssel irányítgatjuk
őket, akkor egészséges önértékelés alakul ki bennük, és be tudnak illeszkedni
környezetükbe.
Az indigó gyerek lehet áldás vagy nagy kihívás is, aszerint, hogy
milyen környezetben élnek. Ha sok „régi minták szerint működő" gyerek
között egyedüli indigó gyerekként él valaki, nagyon rövid idő alatt
alkalmazkodásra képtelen rendbontónak és kívülállónak bélyegzik.
Belül azt kiáltja a gyermek: „Miért nem ismer fel engem senki? Miért
nem ért meg a többi gyerek? Miért tesznek így?" Ilyenkor gyakran dühössé
és frusztrálttá válnak, és elkezdenek lázadni. Ezt egyre többször
tapasztalhatjuk szociális környezetünkben: a családban, az iskolában
és az óvodában. Az indigó gyerekek bármire készek, hogy méltóságukat,
nézeteiket, és tudásukat megvédjék és megmutassák a világnak.
Talán kérdezzük meg önmagunkat, hogyan reagálnánk, ha ilyen nagy
elkötelezettség-érzéssel, velünk szemben ellenségesen viselkedő világban
élnénk, tudva, kik vagyunk, anélkül, hogy környezetünk elismerne?
És mit éreznénk, ha mindehhez még kívülállóként és rendbontóként kezelnének,
nem pedig királyként, akik pedig valójában vagyunk?
Ha lényünket nem tartják tiszteletben, többnyire jellemünk és személyiségünk
negatív oldala bontakozik ki, ami még jobban megterheli a
családot és a környezetet. Az ADS és ADSH {figyelemhiány szindróma
és mozgással járó nyugtalanság vagy hiperaktivitás) például csak a legismertebb
következmények. Éppígy kialakulhat a tanárokkal szembeni
agresszió vagy a totális unalom, ha nem „saját világukban" vagy számítógépes
játékokban merülnek el. A nagy mértékű bizalmatlanság másokkal
szemben és a szociális izoláció már mindennapos témákká váltak.
Ezek a gyerekek vagy kiszállnak a realitásból és elmerülnek saját világukba
a túlélés érdekében, vagy ennek épp az ellenkezőjét teszik, vagyis
lázadnak és segítségért kiáltanak. Ez az a pont, ahol sok szülő és tanár
a pszichés gyógyszereket látja az egyedüli megoldásnak. Gyógyszert
adnak a gyerekeiknek, hogy valamelyest normális családi életet tudjanak
élni, amelyben mindenki kibontakozhat. Ez végszükség esetén segíthet,
de nem szabad ebben látni az egyedüli megoldást. Sürgősen át kell alakítani
gondolkodásmódunkat ebben a témában, meg kell változnia ennek
a helyzetnek! A mai napig nincs világszerte működő hálózata az érintetteknek,
szülőknek, tanároknak, terapeutáknak és nevelőknek. Csak lassanként
kezdünk információkat cserélni egymással ezekről a gyerekekről.
Az internet olyan modern csatorna, amely az egész földet átfogja, és
így lehetővé teszi ezt a fajta tapasztalatcserét nemzetközi szinten is. Megérett
az idő, hiszen egyre több ilyen gyermek jön világra, és viselkedésükkel
kényszerítenek bennünket, hogy meglássuk a valóságot, vagyis jobban
mondva a valótlanságot. Ezen könyv fontos célja, hogy élénkítse az
érintettek közötti információ- és tapasztalatcserét, és együttműködést.
Az indigó gyerekeken kívül az elmúlt évek során szerte a világon
bukkantak fel gyerekek más meglepő és csodás tulajdonságokkal és
történésekkel is. Néhány évvel ezelőtt az amerikai Lee Carroll* és
Drunvalo Melchizedek** értékes információkat adott közre az új ge-
Kryon (lásd Függelék).
The Ancienl Secret of the Flower of Lile (lásd Függelék).
nerációk jelenségét egészként szemlélve. Miután felhívták a világ fiayelmét
erre a témára, sokaknak úgy tűnik, mintha újfajta emberek
lennének születőben, akik az elkövetkező átalakulásban majd vezetnek
bennünket.
Íme néhány meglepő, gyerekekkel történt eset:
1. Vannak gyerekek, akiknek születésükkor pozitív volt az AIDStesztjük,
de néhány évvel később az utóvizsgálat során (az
UCLA, University California of Los Angeles) teljesen AIDSmentesek
voltak. Néhány ilyen gyereket éveken keresztül vizsgáltak
és folyamatosan végeztek rajtuk teszteket. Az eredmények
azt mutatták, hogy nem a szokásos emberi DNS-sel rendelkeznek.
A DNS, a dezoxiribonukleinsav hordozza valamennyi
öröklött információnkat, így genetikai kódunkat is. Testünk minden
sejtjében ott rejlik. Ezeknek a gyerekeknek négy DNS-szállal
több volt, mint másoknak, ami azt jelenti, hogy egyszerűen
fejlettebbek, mint legtöbbünk. A teszteredmények továbbá teljes
mértékben betegségektől mentesnek mutatták őket, és ezek a
gyerekek nem is tudtak megbetegedni. Egyszerűen minden ellen
immunisak! Az UCLA világszerte végzett DNS-teszteket és feltételezi,
hogy a világ lakosságának egy százaléka ilyen módosult
DNS-sel rendelkezik.
2. A nyolcvanas évek közepén Kínában fedeztek fel olyan szupermédiális
képességekkel rendelkező gyerekeket, akik mindent,
de mindent tudtak. Ezek a gyerekek átláttak a falon, hihetetlenül
intuitívak voltak, érzékfeletti képességeiket tekintve tehetségesek,
és még sok minden más volt rájuk jellemző. Később egyre
több gyereket (és felnőttet) találtak, akik hasonló képességekkel
|