Kis fénymunkások
2005.07.01. 13:47
K_S A. z indigó gyermekek az emberi lények olyan különleges
faját képviselik, akik azért érkeztek bolygónkra, hogy
megajándékozzanak bennünket adományaikkal
K_S A. z indigó gyermekek az emberi lények olyan különleges
faját képviselik, akik azért érkeztek bolygónkra, hogy
megajándékozzanak bennünket adományaikkal. Azért vannak
itt, hogy megváltoztassák politikai, oktatási, táplálkozási,
családi és egyéb rendszereinket. Feladataik közé tartozik
a segítségnyújtás abban, hogy képességeinkhez hozzáférhessünk,
természetesebbekké és intuitívabbakká válva.
Akár csak Észak-Amerika és Ausztrália első telepesei, az
indigók magabiztos, konok és kreatív emberek. Feladatuk
van, amit el kell végezniük, és nem hagyják, hogy bárki
megakadályozza őket ebben. A korábbi nemzedékek azt az
intuitív üzenetet kapták, hogy „Változtassátok meg a kormányokat,
és gyógyítsátok meg a világot!" El is indultak
ezen az úton, de hagyták, hogy az apátia és a családi felelősségek
elbátortalanítsák és eltérítsék őket. Az indigó gyermekek
nem hagyják, hogy ez velük is megtörténjen - hacsak
nem szekáljuk engedelmessé őket.
Mégis vannak emberek, akik rossz néven veszik az indigó
gyerekek által képviselt változásokat. Azt szeretnék, ha
az oktatási rendszer megmaradna jelen állapotában, és azt
akarják, hogy az indigó gyerekek alkalmazkodjanak ahhoz.
Mivel az indigó gyerekeket nem lehet arra kényszeríteni,
Kis FÉNYMUNKÁSOK 15
hogy megtegyenek valamit, és a kényszert a tisztességtelen
manipuláció egyik formájának tekintik, a gyógyszeres kezelés
alattomos módszerével próbálják „beilleszkedésre"
bírni őket.
Az indigó gyermekeket gyakran bélyegzik figyelemzavaros
rendellenségben (ADD4), illetve hiperaktivitással társuló
figyelemzavaros rendellenességben szenvedő (ADHD5)
egyéneknek. Ezek a gyermekek azonban nem zavartak - a
világ zavart, melybe megpróbálnak beilleszkedni! Telve van
mesterkéltséggel és becstelenséggel. Amint azt az egyik indigó
gyermek, Dawn megfogalmazta (e könyv során gyakran
fogok még idézni tőle): „Óh igen, figyelemzavarosak
vagyunk, így van. Zavar bennünket az, hogy nem kapunk
elég figyelmet a szüléink és a többi felnőtt részéről, akiktől
segítségre és útmutatásra lenne szükségünk."
Modern világunkban az emberek hazudnak önmaguknak
és egymásnak, feldolgozott ételen és szennyezett levegőn
élnek. Minden nap olyan munkát végeznek, melyet gyűlölnek,
és nem vesznek tudomást a mélyen bennük élő elégedetlenségükről.
Ezek a gyermekek viszont nem rendelkeznek
azzal a képességgel, hogy hazudjanak önmaguknak, és
elkülönüljenek az érzéseiktől. Hihetetlenül telepatikusak és
teljes értékűek valamint túlzottan tisztességesek ahhoz,
hogy hűtlenek legyenek önmagukhoz. Az indigó gyermekek
bizonyos tekintetben mindannyiunk számára egészséges
szerep-mintákat nyújtanak.
Az ADHD talán annak a rövidítése, hogy
Attention
Dialed intő a
Higher
Dimension
azaz a létezés magasabb síkjai felé irányított figyelem, az
4 Attention Deficit Disorder
-1 Attention Deficit with Hyperactivity Disorder
16 BEVEZETŐ
ADD szót pedig értelmezhetjük a „pozitív" és a „többlet"
értelmében is.6 Az igazság az, hogy az indigó gyermekek
valóban rengeteg pozitív tulajdonsággal bírnak, és rengeteg
többletet nyújthatnak családjuk és közösségük számára.
Az indigó gyermekek nehéz feladatra születtek, mely
magában foglalja kormányzati, nevelési és társadalmi rendszereink
újjáépítését. Szinte olyan, mintha egy kiképzőtáborban
lennének, és a harcra készülnének. Úgy tűnik, az
indigó gyermekek magasabb szintű ingereket és több izgalmat
igényelnek. Mintha az agyuk arra lenne huzalozva,
hogy több stresszt is képesek legyenek elviselni, és ha a környezetük
nem nyújt számúkra kellő mennyiségű stimulációt,
az indigó gyermekek megkeresik, akár elő is idézik azt.
A tehetséges gyermekeknek és az ADHD-ben szenvedő
gyermekeknek rengeteg közös tulajdonságuk van, beleértve
a magas értelmi hányadost, a kreativitást és a kockázatvállalásra
való hajlamot is. Valójában a szakértők szerint a tehetséges
és az ADHD-s gyermekek között az az egyetlen
különbség, hogy a tehetséges gyermekek befejezik, amibe
belekezdtek, az ADHD-s gyermekek viszont félbehagyják
a dolgaikat. Azaz az ADHD-ben szenvedő gyermekeknek
a szervezési képességeik terén útmutatásra van szükségük -
nem pedig Ritalinra.
Az indigó gyermekek fiatal különcök, akik kialakítják a
saját szabályaikat, és saját szívük és bölcsességük szerint élnek.
Azonban még ezeknek a hajlamoknak is vannak pozitív
hatásaik. Az edinburgh-i királyi kórházban dolgozó dr.
Dávid Weeks egy ezeregyszáz ilyen „különc" részvételével
lefolytatott vizsgálat során azt állapította meg, hogy mindannyian
rendelkeznek három alapvető tulajdonsággal: erős
akaratuk van, jó a humorérzékük és kreatív képzelőerővel
bírnak. Emellett kevesebb egészségügyi problémával küzdenek,
mint a népesség döntő többsége, és hosszabb ideig
is élnek. Ráadásul dr. Weeks úgy találta, hogy „a különcök
° Az angol „add" szó jelentése: hozzáad, többletet képez, (a ford.).
Kis FÉNYMUNKÁSOK 17
általában jó kedélyűek, idealisták, és telve vannak a világ
jobbá tételére és megmentésére vonatkozó tervekkel." Tehát
az a „különcség" számos jó tulajdonsággal jár együtt.
Dr. Weeks arra a következtetésre jutott, hogy a különcök
mind „rendelkeznek egyfajta alapvető kíváncsisággal, mely
előrehajtja őket, és ezáltal gyakran megfeledkeznek a mindennapi
életnek az emberek többségét sújtó apró bosszúságairól
és megpróbáltatásairól". Az indigó gyermekeket és a
különcöket túlzottan leköti az, hogy megálmodják, hogyan
mentsék meg a világot, és nem érnek rá azzal foglalkozni,
hogy bevessék az ágyukat!
Létezik egy történet egy gyermekről, aki talált egy hatalmas
trágyahalmot. A kislány fogott egy lapátot, és bőszen
nekiállt ásni a trágyában. Az édesanyja meglátta ezt, és így
szólt: „Te jó ég! Mit csinálsz?" Mire a kislány azt felelte:
„Tudom, hogy ahol ennyi trágya van, ott lennie kell valahol
egy pónilónak is!"
Az indigó gyerekek esetében gyakran újra kell formálnunk
a viselkedésüket, és hasonló módon kell kutatnunk a
póni után. Ezeket a gyerekeket túl gyakran büntetik meg,
túl gyakran szidják össze, túl gyakran gúnyolják ki - ha
nem otthon, akkor az iskolában a tanáraik illetve a társaik.
Lassan szégyellni kezdik azt, hogy kik ők. Akár a kutyák,
akiknek túl sok verésben volt részük, az indigó gyerekek
gyakran lehorgasztott fejjel, és „behúzott farokkal" járnak.
Viselkedésbeli problémáik nagy része sokkal inkább a szégyen
és az érzelmi túlkapások miatti trauma, mintsem az állítólagos
figyelemzavaruk eredménye.
Az indigó gyerekek tudják, hogy mások, mint a többség.
Sokan közülük azt mondták nekem, úgy érzik, mintha egy
busz kitette volna őket ezen a bolygón, és azon tűnődnek,
mikor jön már vissza ez a busz, hogy felvegye és hazavigye
őket. Szerencsére ma már elég indigó gyerek él ahhoz, hogy
létrehozzák saját csoportjaikat az iskolákban. Az oly sokunk
által emlegetett iskolai klikkekhez (a „Csavargókhoz",
\L
BEVEZETŐ
a „Menőkhöz" és így tovább) hasonlóan egy új csoport jött
létre - melynek tagjait az indigó gyerekek képezik.
Ez a társadalmi csoport egyfajta „lökhárítót" képezhet
tagjai számára, mely csökkenti a másságuk miatti kötekedés
és a szidások által kiváltott fájdalmakat. A barátok és a család
ilyen társadalmi támogatása nélkül az érzékeny indigó
gyerekek esetleg azt hihetik, hogy valami nincs rendben velük,
és ez ahhoz vezethet, hogy bizonyos helyzetekre heves
kifakadással7 reagálnak vagy roppant zárkózottak lesznek.
„A figyelemzavaros rendellenesség nem eredményez
törvényszegést, vagy vandalizmust", állítja Jeffrey Freed, a
Jobb agyféltekés gyermekek egy bal agyféltekés világban8 című
könyv szerzője, „azonban hiszem, hogy a hozzá kapcsolódó
megbélyegzés és megszégyenítés kiválthatja azt. Ezen
»aszociális lázadók« többsége boldog és eredményes életet
élhetne, ha nem lenne az a bűnük, hogy a többiektől eltérő
módon tanulnak".
Az indigó gyerekek már születésükkor idősnek érzik magukat.
Bizonyos tekintetben sokkal többet tudnak a felnőtteknél,
az időnek és a pénznek az oktatási rendszerre gyakorolt
kényszerítő hatása miatt azonban mégis csak korlátozott
mértékben nyílik lehetőségük arra, hogy kifejezésre jutassák
ezen adományukat. Az iskola és a házi feladatok az
egész napjukat lefoglalják - és ráadásul rájuk nézvést semmiféle
haszonnal nem járnak! Te vajon hogyan ereznéd magad,
ha egész nap egy bizonyos helyen kellene időznöd,
olyan emberek társaságában, akik folyton szekálnak, vagy
elkerülnek téged, ha azt mondanák neked, hogy valami
nincs rendben veled - és még csak fizetést sem kapnál
ezért? Persze azt mondanák neked, hogy mindez a munka
^ Dühkitörés: bizonyos, az adott személy számára kellemetlen helyzetekből
történő kilépés, mely megnyilvánulhat a menekülés, túlmozgás,
agresszivitás stb. formájában (a ford.).
8 Jeffrey Freed: Right-Brained Children in a Left-Brained World
Kis FÉNYMUNKÁSOK 19
„egy nap majd" meghozza a gyümölcsét, de soha nem lehetnél
teljesen bizonyos abban, hogyan is fog ez bekövetkezni.
Egy tizenkilenc éves indigó gyermek a következőképpen
jellemezte az iskolában és az élet egyéb területein szerzett
élményeit:
„A nevem Alicia, ami annyit tesz »igazmondó«, és én
eszerint is élek. Képtelen vagyok elviselni a hazugságot és a
tisztességtelenséget. Az iskolában nem tudok odafigyelni;
tudom, hogy semmi értelme megtanulni azokat a dolgokat,
amiket tanítani próbálnak nekem, mert soha nem fogom
használni őket.
Tudom, hogy feladatom van ezen a földön. Ebben biztos
vagyok, de azt nem tudom, mi ez a feladat. Tudom,
hogy segítenem kell az embereknek, de nem tudom, kiknek
és hogyan. Tudom, hogy létezik valami nagyobb dolog,
aminek a lelkemhez van köze, nem pedig az iskolai teljesítményemhez.
Oly könnyen elveszíthetem önmagam ebben a világban,
de valami mindig visszatérít a helyes útra, és tudom, hogy
ezt az angyalok teszik. Tudom, hogy vigyáznak rám, mert
naponta százszor jelét adják ennek. Látom és érzem az angyalokat,
és tudok arról, ha a közelemben vannak. Szeretném
elmondani az általam tudott dolgokat a családomnak
és a barátaimnak, de ők nem értik meg azokat."
Az indigó gyerekek roppant kreatívak, és rendhagyó módon
gondolkodnak. A világ számos jelentős találmányt köszönhetett
már az efféle gondolkodásmódnak. Azonban, ha
nem értik meg az indigó gyerekek éleselméjűségét, és nem
terelik azt a megfelelő mederbe, az könnyen az ADD vagy
az ADHD diagnosztizálásához vezethet. Számos kutató
gondolja úgy, hogy ha Einstein, Edison, Leonardo da Vinci
és más nagy gondolkodók ma élnének, akkor ADD-snek
bélyegeznék őket. Természetesen tudva róluk azt, amit
ma tudunk, nyilván nem akarnánk, hogy ezeket a briliáns
20 BEVEZETŐ
tudósokat és filozófusokat akadályozzák jelentőségteljes
munkájukban.
Ha az ember indigó gyerekekkel dolgozik, a kulcsszó az,
hogy jelentőségteljes. Spirituális tanácsadóként folytatott
munkám meggyőzött arról, hogy minden pszichológiai betegség
egyetlen dologra vezethető vissza: arra, hogy az
adott személy nem munkálkodik Isteni Életfeladatán. Pusztán
az, hogy a gyermeked csupán gyerek, nem jelenti azt,
hogy neki ne lennének egzisztenciális félelmei. Manapság a
gyermekek már egészen kicsi korukban felteszik azt a kérdést,
hogy vajon mi az élet értelme, mint ahogy talán te is
ezt tetted.
|