8.1. Energia feltöltés
Menjünk a gyermekünkkel egy nyugodt szobába, ahol nem zavarnak
bennünket. Tegyünk be finom zenét, és gyújtsunk meg egy gyertyát.
Üljünk a gyerekkel szembe, vagy a földre vagy egy székre. Fontos,
hogy a gyerek egyenesen üljön, és egyenes legyen a háta, hogy az
energia jól tudjon áramlani. Hunyjuk be a szemünket és induljunk a
következő fantáziautazásra a gyerekkel:
„Képzeld el, hogy hatalmas virágok vannak a lábaidnál. Képzeletedet
vezesd ezekhez a virágokhoz, és hagyd hogy kinyíljanak. Sziromról
sziromra kinyílik, és te nézed. A lábaidnál lévő virágokból gyökerek
vezetnek le a föld közepébe. Nézd meg ezeket a gyökereket és utazz
le a gyökerek belsejében. Szólj, ha leérkeztél. " Várjunk egy jelre és
csak akkor folytassuk, ha megkaptuk a gyerektől. „Képzeld el, hogy
egész sok energiát kapsz az anyaföldtől, és ez az energia a gyökereiden
keresztül feláramlik a lábadig. Nézd meg ezt az energiát. Ha odaért a
lábadhoz, hagyd, hogy átáramoljon a talpadon, a lábaidon, egészen a
hasadig. Mindig nézd az energiát és figyeld meg, hogyan érzed magad.
Meleg az energia? Vagy hideg? Bizsereg vagy csiklandoz? "
Közben tartsunk néha szünetet. Fontos, hogy lassan beszéljünk és
igazodjunk a gyerek ritmusához. Főleg első alkalommal engedjük,
hogy a gyerek vezessen. Később már maga is megcsinálja pár perc
alatt a gyakorlatot. Közben megkérdezhetjük a gyereket, hogy hol jár
épp és mennyire áramlott be az energia a hasába. Majd folytassuk tovább:
„Hagyd, hogy az energia most a hátadon keresztül felfelé áradjon.
A hátadtól előre megy, a mellkasodba, a válladba és a karodon át a kezedbe.
Átfolyik az idegeken és izmokon is. Jelezd, ha az ujjaidban érzed.
" Csak akkor folytassuk, ha megkaptuk ezt a jelzést: ,, Erezd,
ahogy az energia a tarkódba, a torkodba és a fejedbe áramlik. Hagyd
egyszerűen, hogy keresztüláramoljon rajtad ez az energia, miközben
gondolataidat a fejeden lévő virágra irányítod. "
Itt tartsunk egy rövid szünetet. Majd folytassuk tovább: „Ebből a
virágból egy szál vezet fölfelé, egészen fel az égig, ahol a fény lakik.
Belső szemeddel kövesd ez a szálat, amíg a végére nem érsz, és egy hatalmas
világító fényt látsz. Jelezd, ha megérkeztél oda. " Ismét várjuk
meg a jelet, mielőtt folytatnánk. „Kérd meg most a fényt, hogy küldje
el energiáját a szálon keresztül a fejedbe ... Erezd, ahogy végigárad a
szálon és megérkezik a fejedbe. A fej ed most tele van ezzel a fényenergiával.
Más, mint a föld energiája. Figyeld meg, milyen érzés. Meleg
ez az energia vagy hideg? Bizserget vagy egészen könnyű? "
„Az energia most végigárad az egész testeden, és ha odaér a lábadhoz,
átáramlik a virágon a föld gyökereibe. Pár percig hagyd áramlani
az energiát és figyeld meg. " Várjunk pár percig, és ha az az érzésünk,
hogy gyermekünk szeretné befejezni, mondjuk azt: „Most bezárod
a lábaidnál és a fejednél nyíló virág szirmait, hogy az energia a
testedben maradjon és ne folyjon ki. "
Ha már néhányszor végezte a gyakorlatot a gyermek, maga is gyorsan
össze tud kapcsolódni ezzel az energiával. Ez a gyakorlat nagyon
erősen földel, és azt az érzést adja a gyereknek, hogy része mindennek,
ami igaz is. (Természetesen a szülők számára is nagyszerű energiagyakorlat
ez, ha nincsenek önmaguk középpontjában, vagy nem érzik magukat
földelve, vagy kimerültek és a „végüket járják"!) Ha van két
egyforma méretű hegyes kvarckristályunk, akkor a gyermek a gyakorlat
alatt tarthat egyet-egyet a kezében. Bal kezében a kristály hegye a
csukló irányába jobb kezében pedig a másik irányba, az ujjak felé nézzen.
A kvarckristályok támogatják az érzelemtestet és a test elektromos
áramkörét, és az energiafeltöltődés egyenletesebben és intenzívebben
történik.
8.2. Színlégzés
Válasszon ki a gyermek intuitív módon egy színt, amelyről úgy gondolja,
hogy jót tesz neki. Majd üljünk le egy szép, nyugodt helyre, ahol
nem zavarnak. Mindketten csináljuk a gyakorlatot, miután részletesen
elmagyaráztuk a gyereknek.
Lazítsunk, és tizenkétszer lélegezzünk mélyen be és ki, le a hasüreg
alsó részébe. Kövessük tudatosan a levegő útját, és rövid időre tartsuk
bent a hasunkban. Majd tudatosan lélegezzünk ki. Először ismerjük
meg a légzés ritmusát. Ha már tudunk lassan és tudatosan lélegezni, ellazultnak
fogjuk érezni magunkat és összpontosíthatunk a színekre.
Lélegezzünk be egy tetszőleges színt: Képzeljük el, hogyan áramlik
át a szín a szánkon és a légcsövünkön, a rekeszizmon és a solarplexuson
(a köldök környékén) egészen a hasüregig. Rövid ideig tartsuk
vissza légzésünket, elszámolhatunk négyig, és most lélegezzük ki
lassan és tudatosan a színt. Minden szervre kiterjeszthetjük a színlégzést.
Kapcsolódjon be a szív, a máj, a vesék, a lép, a belek és a nemi
szervek is. A gerincoszlophoz is vezessük el a színt.
Legjobb, ha akkor magyarázzuk el a gyereknek a gyakorlatot, ha mi
már végigcsináltuk párszor, és ösztönözzük, hogy kreatívan bánjon a
kiválasztott színnel. Mondhatjuk például azt is: ,, A szín most beutazza
a tested és felkeresi azokat a helyeket, amelyek nem boldogok" vagy
„képzeld el, hogy a szín felkeres a testedben minden beteg részt, beszínezi
őket és azonnal meggyógyulnak. " Vezessen a fantáziánk és gondoskodjunk
róla, hogy a gyerek élvezze a gyakorlatot. Akkor később
képes lesz nehéz helyzetben gyorsan egyedül is elvégezni a színlégzést.
8.3. Az aura kisimítása egy ametisztkristállyal
A gyakorlat ahhoz járul hozzá, hogy a gyerek újra „egésznek" érezze
magát. Gyors, hatékony és könnyű a gyakorlatban megvalósítani. Ezt
a kezelési formát aura szkennelésnek és csakra harmonizálásnak is nevezik.
A kristályokkal való gyógyításból ered és néha valóban csodákat
tud művelni, mert az ametiszt azonnal finoman és harmonikusan
kiegyenlíti az aurát. De inkább azoknak alkalmas, akik dolgoztak már
kristályokkal.
Szükséges hozzá egy ametiszt, lehetőleg egy ametisztfészek vagy
egy ametisztrózsa.
A gyerek üljön le egy székre. Mindkét kezébe kap egy 3-5 centiméteres
hegyes kvarckristályt. Fontos, hogy a kristály csúcsa a bal kézben
a csukló, és a jobb kézben az ujjak irányába mutasson. A gyerek egyenesen,
lehetőleg kényelmesen üljön.
Fogjuk a jobb kezünkbe az ametisztet és tegyünk rá pár csepp „Saint
Germain" aura-soma eszenciát. Bal tenyerünkbe cseppentsünk pár
csepp „Ibolyakék" aura-somat. Álljunk gyermekünk mögé és mondjuk
el háromszor magunkban, vagy hangosan a következő fényhívást, miközben
a kezünket a szív központunk előtt tartjuk:
A belső krisztusi fényt hívom.
Tiszta, tökéletes csatorna vagyok.
Fény vezet.
Kérjünk engedélyt az aura kisimítására, és kérjünk megfelelő mennyiségű
energiát. Földeljük magunkat, és kapcsolódjunk az isteni fényhez
- mindig fontos, hogy tudatában legyünk, nem saját energiánkat használjuk.
Most tartsuk mindkét kezünket (a jobb kezet az ametiszttel) körülbelül
öt centiméter távolságra a gyerek vállaitól. Pár percig hangolódjunk
rá az energiájára. Várjunk, amíg megjelenik a nyugalom és kötődés
érzése.
Most álljunk a gyerek jobb oldalára és emeljük mindkét kezünket a
fej két oldalán a korona- vagy fejtető-csakra magasságába. (Ha nem ismeri
a csakrákat, először szerezzen be egy csakrákról szóló kézikönyvet
és tájékozódjon, hol, melyik található.) A bal kezünk a fej mögé, a
jobb kéz az ametiszttel pedig a fej elé kerül, úgy, hogy a kezek között
körülbelül ötven centi távolság van.
Ügyeljünk arra, hogy az ametisztkristály vezessen bennünket, például
átmelegedhet vagy mozoghat. Érezni fogjuk, ha a csakra elég
energiát kapott. Ezután vigyük kicsivel távolabb a kezünket a testtől,
és a következő csakránál, a harmadik szemnél, megint közelítsük a
testhez. Várjunk újra. amíg belülről azt érezzük, hogy tovább mehetünk.
Végig megyünk tehát minden csakrán (torok, szív, solarplexus.
köldök, gyökér).
Végül szkenneljük (vagyis az ametisztkristályt körülbelül öt centi távolságban
balról jobbra mozgassuk végig a test fölött) a test jobb felét, a
lábakkal bezárólag. Ezután álljunk a gyermek bal oldalára és szkenneljük
testének bal felét. Végül álljunk a gyerek mögé és szkenneljük a hátát.
A szkennelés során ügyeljünk arra, ha az az érzésünk támad, hogy hoszszabban
kell időznünk egy helyen, akkor maradjunk ott az ametiszttel.
Zárásként simítsuk ki a gyermek auráját körben az ametisztkristálylyal,
mégpedig a fülétől a lábáig. Fontos, hogy mindig fentről lefelé simítsunk.
Eközben haladjunk egészen körbe a gyerek körül. Ha elkészültünk,
tartsuk újra a vállai fölé a kezünket és köszönjük meg a gyereknek,
a fénynek, a földnek és az ametisztkristálynak a segítségét.
Majd húzódjunk vissza a gyermek energiamezőjéből. Ezután a gyerek
tíz - harminc percre lefeküdhet vagy lepihenhet.
Ezt a kezelést általános nyugtalanság, hiperaktivitás, rosszullét, érzelmi
nyugtalanság, dührohamok, földeletlenség esetén alkalmazhatjuk.
8.4. Love & Laughter: A mosolyjáték
Szép játék az indigó gyerekeknek és családjuknak az új társasjáték: a
„Mosolyjáték". Ez egy bölcsességgel és szeretettel teli játék, amivel
ráébredhetünk a bennünk élő színes gyermekre. A szerzők, Frederika
Herrlich és Roy Howsam, teljesen új és nyitott mértékek szerint tervezték
mindazoknak, akik együtt szeretnének növekedni és eleven párbeszédet
szeretnének létrehozni egymás között. A játék arra hív mindenkit,
hogy jobban megismerjük a többieket a konfrontáció nélküli
kommunikáción és a színeken keresztül.
A játékban nincsenek jó vagy rossz megoldások, nincsenek győztesek
és vesztesek, mert kreatív együttlétet kínál. A játékosok angyalkaés
komisz kölyök-mezőkön találkoznak, amelyek az ember két oldalát
szimbolizálják, a világgyerek kártyáknál pedig véleményt cserélhetnek
az élet értékeiről. A mindennapi élet különböző területeit élik meg,
amelyekről nem túl avakran beszélünk, és közben színkártyákat választanak,
hogy saját maguk alakítsák ki a színgyermeküket. A játék
végén, ha ránéznek a színgyermekükre, úgy érzékelik önmagukat, mint
egy tükörben, és a játék lépéseit kielemezve pozitív képet kapnak önmagukról.
A játék a gyerekek és felnőttek kreativitását hivatott fokozni, felfedni
lehetőségeiket a családi nehézségek megoldására, és játékos formában
lehetővé teszi a szülők és gyerekek közötti nyílt kommunikációt.
Ideális minden olyan területen, ahol gyerekekkel dolgoznak, például
iskolában, óvodában vagy a családban.
A játék segítségével jól felismerhetőek a családban és a kapcsolatokban
a struktúrák és a viszonyok, ahogy az a szerzőpáros praxisából
származó következő példából kiderül: „Egy tizennégy éves fiú szülei
egy fél órás játék során tudták meg, mi rejlik fiuk feltűnő viselkedése
mögött, aki sokszor ellógott a tanításról, házfalakat fújt be festéksprayvel,
és alig lehetett közel kerülni hozzá. Felmerült, hogy kizárják a gimnáziumból.
A helyzetet tovább nehezítette, hogy szülei elváltak, és az
anya családjában élt, míg a hétvégéket apjával töltötte, vagyis két különböző
világban kellett élnie. Érdekes volt az első kérdés, amit az anya
húzott: »Mit teszel, ha valaki túl elfoglalt, hogy odafigyeljen rád?« Az
anya azt válaszolta: »Elég kellemetlen tudok lenni olyankor, de eszembe
jutna valami.« Gyorsan lefordította a lapját, megdöbbenve és újfajta
megértéssel figyelte fiát. A fiú színválasztása világossá tette, hogy miben
keresendő viselkedésének oka. Amikor beszínezte színgyermek kártyáját,
háromszor választotta a vöröset belső nyomásának és - ahogy ő
maga mondta — »dühének« kifejezőjét. Nevelő célzattal meg akarták tiltani
a szülei, hogy focizni járjon, és több ideje legyen a házi feladatokra.
Ez a fenyegetés persze nem javított a helyzeten. Kétszer a türkizt választotta,
ami nagyon kreatív emberre enged következtetni, aki a jelenlegi
iskolarendszerben és életkörülményei között nem talált teret belső
szükségleteinek megvalósításához. A rózsaszín szín választása azt jelenti,
hogy belső lénye szerint szeretettel teli, de nem tudta úgy kimondani
az érzéseit, hogy senkit se bántson meg. Ezért a haragja is önmaga
ellen irányult. Végül olyan megoldást sikerült találni, ami minden
félnek megfelelő. A szülök kerestek egy kollégiumot, ahol sokféle sport
és kézműves tevékenység közül lehetett választani. A fiú elmondhatta
egy beszélgetés keretében az érzéseit és kívánságait, amikor megkérdezték
hogy mi hiányzik a mai iskolarendszerből a diákoknak, és véleménye
szerint, mit kellene megváltoztatni. A szülők megtanulták új módon
megérteni fiukat, és saját helyzetüket is, és beleláthattak a tanárok kihívásaiba
is. Mindannyiuk együttműködése a nyílt kommunikáció révén új
megoldási lehetőségeket mutatott. "
Ajátékot 2-6, bármilyen korú személy játszhatja és a német, angol,
japán nyelvet egyesíti a színek egyetemes nyelvével.